Όταν καλούμαι να εικονογραφήσω ένα βιβλίο, η εικονογράφηση αυτή καθαυτή δεν είναι το πρώτο που σκέφτομαι. Η τοιχογράφηση ενός σπιτιού έπεται της δόμησής του. Κατασκευάζω λοιπόν μικρή μακέτα του βιβλίου, αριθμώ τις σελίδες του, σημειώνω τις περιοχές του κειμένου, φαντάζομαι τα χαρτιά του, το δέσιμο, ψάχνω το σχήμα του (αν δεν έχει δοθεί από πριν).
Κατά τη διάρκεια αυτής της προετοιμασίας ωριμάζουν το κείμενο και οι εικονογραφικές ιδέες. Σχεδόν πάντα ξεκινώ χωρίς προσχέδιο κι αν ακόμη προσχεδιάσω, αναιρώ στην πορεία. Το χρώμα, ο τόνος, το τυχαίο ανασύρουν τις ιδέες, τις μορφές, τις ιδιαίτερες λεπτομέρειες. Προτιμώ τα αυθεντικά υλικά, όπως τα χειροποίητα ή βαμβακερά χαρτιά, τα ξύλα τα δουλεμένα απ' τον χρόνο ή τη θάλασσα, τους χειροποίητους χρωστήρες και τις παλιές τεχνικές για τη ζωγραφική, σαν την αβγοτέμπερα, το λάδι, το μελάνι, το απλό μολύβι. Μ' αρέσει το γνήσιο χαρακτικό έργο - ξυλογραφία, βαθυτυπία. Δεν συμπαθώ τις επεξεργασίες με τον υπολογιστή καθώς και τις επαναλήψεις στοιχείων με ηλεκτρονικό τρόπο. Προτιμώ τις γραμματοσειρές που χαρακτηρίζονται ξεκάθαρα ελληνικές, ασχέτως εάν είναι παλιού ή σύγχρονου σχεδιασμού.
Τέλος, φτιάχνω λεπτομερές προκασέ σε φυσικό μέγεθος για να έχω την αίσθηση του τυπωμένου βιβλίου πολύ πριν φτάσει στα χέρια του αναγνώστη.
Κείμενο δημοσιευμένο στο λεύκωμα υποψηφιότητας της Φ.Σ. για τα βραβεία Astrid Lidgren.
Κατά τη διάρκεια αυτής της προετοιμασίας ωριμάζουν το κείμενο και οι εικονογραφικές ιδέες. Σχεδόν πάντα ξεκινώ χωρίς προσχέδιο κι αν ακόμη προσχεδιάσω, αναιρώ στην πορεία. Το χρώμα, ο τόνος, το τυχαίο ανασύρουν τις ιδέες, τις μορφές, τις ιδιαίτερες λεπτομέρειες. Προτιμώ τα αυθεντικά υλικά, όπως τα χειροποίητα ή βαμβακερά χαρτιά, τα ξύλα τα δουλεμένα απ' τον χρόνο ή τη θάλασσα, τους χειροποίητους χρωστήρες και τις παλιές τεχνικές για τη ζωγραφική, σαν την αβγοτέμπερα, το λάδι, το μελάνι, το απλό μολύβι. Μ' αρέσει το γνήσιο χαρακτικό έργο - ξυλογραφία, βαθυτυπία. Δεν συμπαθώ τις επεξεργασίες με τον υπολογιστή καθώς και τις επαναλήψεις στοιχείων με ηλεκτρονικό τρόπο. Προτιμώ τις γραμματοσειρές που χαρακτηρίζονται ξεκάθαρα ελληνικές, ασχέτως εάν είναι παλιού ή σύγχρονου σχεδιασμού.
Τέλος, φτιάχνω λεπτομερές προκασέ σε φυσικό μέγεθος για να έχω την αίσθηση του τυπωμένου βιβλίου πολύ πριν φτάσει στα χέρια του αναγνώστη.
Κείμενο δημοσιευμένο στο λεύκωμα υποψηφιότητας της Φ.Σ. για τα βραβεία Astrid Lidgren.